sånn omtrent vidunderfullt.


i kveld har jeg spist is som min Lillevill har laget helt selv. den var selvfølgelig helt vidunderfull, som det meste annet den dama lager. det er nok fordi hun er en vidunderfull skapning. jeg spiste av denne flotte Sniffkoppen som jeg fikk av Kamerat D. han er også vidunderfull. jeg er heldig.
(også har jeg gjort fransk grammatikk. plutselig gikk det opp et slags lys for meg, og da følte jeg at det hadde passet med en lyspære over hodet som plutselig lyste, men det var kanskje like greit at ikke akkurat dét skjedde i virkeligheten.)

og her om dagen var min far og min ene søster ute og spiste. sånn helt spontant! iblant er jeg virkelig en flink og impulsiv en. vi spiste på Tabibito, som er en finfin restaurant like ved Rådhuset i Oslo. den kan anbefales på det sterkeste. og det var Lillevill som introduserte meg til den på bursdagen sin – den kvelden alt regnet i skyene høljet ned akkurat de minuttene vi skulle gå fra Nationaltheateret bort til restauranten. men så fikk vi noe å varme oss på, der vi satt og hadde kjoler som var vridd opp i vasken på toalettet og hår som var tørket med papir. det var en finfin kveld!

på den restauranten har de en sånn her lampe i vinduet. (altså, de har nok flere. men ved det bordet vi noen ganger sitter på ser den altså slik ut):


også ser den beste desserten, nemlig sjokolademousse, slik ut:

seeee på den fantastiske melonbiten! og bak der er sjokolademoussen, den smaker himmelsk. også har den sånn deilig appelsinsaus til, med små appelsinbåter oppi. nammm.

(soundtrack: først litt fransk Mulanmusikk, så en spilleliste som Kamerat D laget til meg. «ooh, baby, baby it’s a wild world.»)

Legg igjen en kommentar

