gatelampelys.

i kveld så jeg et tre. det høljeregnet og jeg var klissvåt på beina, for jeg hadde på sandaler. du og jeg har blitt enige om at det er helt fint å ha på sandaler selvom det regner. det er jo sommer uansett om det er sol eller regner.

i alle fall, jeg så treet der jeg stod og ventet en liten evighet på en buss hjemover. treet hadde gatelampelys på seg, i tillegg til mengder av vanndråper fra regnet. jeg sto under et slags tak, som egentlig bare var en kontorbygnings containerplass. treet med gatelampelyset minnet meg om en sommerkveld i Spania da jeg var liten. det regnet og man skulle skyndte oss til en middag. også stod man og ventet, kanskje på en taxi, og jeg så på gatelampene og lyset de lagde i trærne.

men i minnet var trærne mange og høye og hadde så mange blader at gatelampelyset ble filtrert imellom dem. sammen med regnet falt bladenes skygger på asfalten. mykt og hardt på en gang. det ga meg en helt spesiell følelse inni – en følelse som kom igjen i kveld.

og med den følelsen stod jeg og tenkte på minner. alt ble vått, men det var greit. det var fint.

Legg igjen en kommentar

