når de andre spiser fiskegrateng.

man har lettsaltet torsk til middag. for kokkens skyld, fordi han er så grei og alltid smiler når jeg kommer, prøver jeg. selvom jeg vet at jeg ikke liker. dessverre. men så har han jo laget denne fiskegreia for min skyld, fordi jeg må ha spesialmat idag igjen. jeg måtte det igår også. og dagen før der. og før der. for når kroppen blir trist av både hvetemel og melk er det ikke alltid så enkelt. torsken er som en salt klump i munnen. jaja, så blir det potet med ketchup idag.
«det hadde nok vært bedre med litt saus til,» sier han. «også med bacon til.» jeg nikker. på spørsmål om jeg likte det forblir jeg taus. ikke skal man klage på maten, men man kan da ikke lyve heller. sannheten er tross alt best. for fremtidens skyld.
og kokken, snill som han er, lover at det aldri mer skal lages lettsaltet torsk til meg når de andre spiser fiskegrateng.

One thought on “når de andre spiser fiskegrateng.

Legg igjen en kommentar

