lengsel.

hei jeg heter marire og jeg vet at det er svært lite konstruktivt, men jeg lengter meg bort. lengter lengter lengter. til andre steder enn her jeg er akkurat nå.

og jeg vet at man skal gjøre det beste ut av der man er og mulighetene man har. og jeg gjør det. men jeg kan ikke for at jeg iblant tar meg selv i å lengte til steder jeg elsker, drømme om dem og drømme meg bort i planer om å dra dit.

byen jeg bor i nå heter harstad og ligger lenger nord enn de fleste jeg kjenner noensinne har vært i landet som kalles norge. det er muligheter her, ja, og opplevelser – og jeg gjør mitt beste, går på det meste, får med meg det som er. nyter utsikten over havet og fjellene hver morgen når jeg står opp. puster inn frisk luft og drikker nydelig, rent vann og møter slekt og venner jeg ikke får sett til vanlig. jeg trives nå, jeg gjør det. det er deilig å få et pusterom, rydde i hodet og i livet, og få nok avstand til det kjære og kjente til å kjenne godt på hvor mye man egentlig setter pris på det.

allikevel lengter jeg. men jeg tror det er en bra ting. jeg har så mange ting å se frem til, et liv å leve, planer å legge og en hel verden å oppdage. først skal jeg bare bruke dette skoleåret på en folkehøgskole på å forberede både kropp og sinn på det som kommer. det er meningen at jeg skal lengte ut og hjem.

og mens jeg lengter, vokser jeg.

4 thoughts on “lengsel.

  1. hei. jeg heter lillevill og jeg kommenterer på innlegget ditt. jeg hørte at det er sunt å dagdrømme. og det er sikkert helt fint å lengte fremover, så lenge man klarer å sette pris på det som er akkurat nå. og om ikke akkurat nå alltid er like bra, for sånn er det jo til tider, da gjør man noe med det eller bare venter til det går over. så setter man mer pris på det som kommer etterpå.

    for når du lengter, lengter du (sånn jeg har forstått det) frem mot noe som kan bli din framtid og som mest sannsynlig blir det. det kalles motivasjon. og det er bedre å glede seg til fremtiden og ha det party i mellomtiden enn å sitte å sture over at tiden går.

    harstad. verdens navle. kanskje ikke i virkeligheten, men akkurat nå er det kanskje din navle. man kan si at det ikke skjer ting. men det gjør jo det, lille frøken travel bie. du er jo opptatt hele tiden, jo. ja, jeg skjønner, det skjer jo kanskje ikke alltid ting på den måten det gjør i byen hvor jeg sitter og tenker på deg. men. man får ikke mer moro enn det man lager sjæl og vi har tradisjon for å lage moroa vår sjæl uansett hvor mye som skjer (ut? nei, vi må jo spise is!). så. hvor var jeg?

    og hvorfor skal man være konstruktiv hele tiden,egentlig? Fuck konstruktiv. (selvom du er jo egentlig ganske konstruktiv, du lager jo plan.) så bare gjør det du VIL (og ikke kanskje alltid det du mener du bør.) Go wild.

    jeje. du er fin. me pratast. ❤

Legg igjen en kommentar

