tusen tegninger. (II)

du kan’ke gi gud – så bare gi faen.

dette er mitt andre innlegg med navnet «tusen tegninger», som er navnet på en av sangene fra Karpe Diems siste album aldri solgt en løgn. (det forrige kan du lese her.)

anledningen denne gangen er at den etter min mening fantastiske sangen nå har fått en om mulig enda mer fantastisk video. det høres kanskje ut som om jeg overdriver, men jeg mener det. dette er ikke en hvilken som helst musikkvideo; det er kunst, både i musikk- og filmform.

om du ikke enda har hørt noe særlig på karpe diem annet enn på radio; gi dem en sjanse. kjøp et album, lytt til tekstene, og har du mulighet: se dem live. jeg så dem sammen med et utsolgt rockefeller på fredag, og har fortsatt gåsehud.

ps. magdi kommenterer videoen på vgtv.

pps. sumeet singh patpatia har skrevet om videoen på sin blogg. verdt å lese, interessant kommentar fra et annet perspektiv.


Karpe Diem has released the music video to their latest singel,
tusen tegninger. it is absolutely worth watching!

6 thoughts on “tusen tegninger. (II)

  1. var på konsert med dem i 2005, da hadde jeg nesten ikke hørt om dem. siden den kvelden har jeg elsket, og det gjør jeg fortsatt. enda jeg er 20 og føler det er teit. men de har så mange gode budskap. åh<3

    • enig! det er ikke teit å være tjue og elske dem – jeg er der snart, om bare en måned og noen dager! karpe passer for alle aldre; om flere voksne (for eksempel politikere?) hadde lyttet til budskapene deres, ville verden kanskje vært et litt bedre sted.

Legg igjen en kommentar

