fint.

noe av det dumme med å være syk er at der det opprinnelig stod fine og hyggelige ting i dagsplanleggeren blir det bare store kryss eller viskelærpuss. ganske trist, hvertfall når noe sånt strekker seg over tre uker. derfor innfører jeg herved ny praksis; skrive inn minst én fin ting for hver dag, særlig når man er syk og føler at man ikke opplever eller gjør noen ting som helst. det kan være hva som helst; en film man har sett, en ny sang man har oppdaget at man liker, mennesker man har snakket med, fine tanker man har tenkt, en fugl som fløy forbi vinduet… ingen grenser.

så, bare for å komme i gang, noen fine ting som har skjedd i dag:
* verdens beste lillevill kom på sykebesøk og gjorde meg ordentlig glad med snakk om livets store spørsmål, og de små også.
* mammaen min kom hjem med fastelavnsris.
* pappaen min kom på besøk og vi snakket om fremtiden.
* jeg har sett lost in translation (en av mange filmer lillevill har leid til meg fra biblioteket siden jeg er syk) og den var fantastisk.
* jeg har tenkt på hvor fin herr k er og hvor fint det er at han finnes.

fint, fint, fint. og om noen vil dele noe fint blir jeg også glad! hurra.

 


I’m starting something new; every day, I will write at least one good thing in my planner – a nice thought, something that has happened, a movie I’ve seen or anything else that has made me happy that day. feel free to share the good vibrations!

4 thoughts on “fint.

  1. jeg liker tulipaner. jeg liker i grunnen blomster, spesielt i buketter og gjerne i vinduskarmer også, svært godt. og humler er fine, lodne og ser så myke og hyggelige ut, selv om jeg brant meg på en, én gang. fransk bok er jeg ikke sikker på. men snart skal jeg begynne på det annet kjønn av simone de beavoir, og den tror jeg at jeg vil like.

    det er vakkert. det er det. takk.

Legg igjen en kommentar

