tannbørster / kjærlighet.

det skal stå tre tannbørster i det nye, blanke tannglasset min mor har kjøpt til meg. en hvit med grønt på, en hvit med blått på, og en hvit med mørkeblått.

den første tilhører jenta som er for bra for denne verden, hun som redder meg gang på gang, hun som bryr seg så mye om meg og som jeg bryr meg så mye om. hun som er så fin at hjertet mitt nesten renner over av takknemlighet og kjærlighet til henne. hun som er min beste venninne, min bestevenninne.

den andre er hans. det er tannbørsten til han jeg elsker. han som får hjertet mitt til å smile, til å banke hardere, til å være på bristepunktet av kjærlighet. han jeg vil at skal ha det bra, mer enn alt annet. han som får meg til å ha det bra, som støtter meg, som får meg til å føle meg trygg. han som er den aller fineste på jorden, han jeg syns er bedre enn best. han som er eieren av armene der jeg føler meg mer hjemme enn noe annet sted. kjæresten min.

den siste tannbørsten er min. det er jeg som tar vare på tannbørstene, passer på at ingen prøver å stikke av med dem eller skade dem. ingen av tannbørstene passer nedi lokket med hull i, men det gjør ingenting. jeg tar av lokket og lar dem stå fritt. de skal få være som de er.

det er jeg som er så heldig å få ha tre tannbørster i tannglasset mitt. som får ha besøk av mine to beste i verden så ofte at det passer bra med sine egne tannbørster i tannglasset mitt. som får ha to så bra mennesker i hjertet mitt. tusen takk og heia kjærligheten. hurra!

2 thoughts on “tannbørster / kjærlighet.

  1. Det er så fint når man kan legitimere noen ekstra tannbørster! Jeg har forresten alltid grønn tannbørste. Ha en morsom uke!

Legg igjen en kommentar

