forfjamsethet.

jeg har fått mailen jeg har ventet på så lenge. fikk ikke opp hele innholdet, bare én forvirrende setning, på telefonen. løper opp i andre etasje, «har vi Internett, kan jeg sjekke mailen min?!». sier ikke hva det gjelder til de andre før jeg har lest innholdet selv.

sitter forfjamset, satt ut, og leser høyt. universitetet jeg søkte på førsteprioritet kan ikke lenger gi studiepoeng, så de er trukket fra programmet. jeg er imidlertid kommet inn på min andreprioritet, samt et annet universitet de ansvarlige sendte resultatene mine til. sistnevnte er kjent for å være bra, men er ikke noe jeg har tenkt særlig over før. jeg er forvirret, dette er absurd. jeg har dratt til byen og besøkt universitetet som nå ikke lenger er et alternativ. det er dét jeg har sett for meg, der jeg har undersøkt bomuligheter og fagkombinasjoner. plutselig er alt annerledes.

men en ny mulighet har dukket opp, en ny dør har åpnet seg. og mens jeg sitter og venter på bussen hjemover samme kveld sier magefølelsen at det er denne nye muligheten, ikke andreprioriteten, jeg kommer til å velge. og det kommer til å bli minst like bra. store sommerfugler i magen. det er nå det begynner.

Frankrike, her kommer jeg.

7 thoughts on “forfjamsethet.

  1. Jeg ser at dette innlegget er en uke gammelt, men bedre sent enn aldri, sant?
    Gratulerer! Jeg kommer til å ta et år i Frankrike, jeg også, men ikke før i 2012. Inntil videre kan jeg jo følge med her inne og leve litt gjennom deg! Superspennende. Bonne chance!

  2. å! så gøy, tenk så gøy, tenk så mye du vil oppleve, tenk på alle de du får møte! gratulerer, fin, jeg håper du skriver om det slik at vi får se.

Legg igjen en kommentar

