august.

det er august, det er allerede nesten midten av august. ukene flyr, og om bare to og en halv uke sitter jeg på flyet til min lille hybel i min nye by. i Oslo er det ikke lenger sydenvarmt, men heller skarp og kjølig luft når ikke solen varmer. studentene strømmer til byen, sommerjobben er over, og jeg setter ubevisst på mer høstlig, mindre sommerlig musikk når jeg sitter på bussen.

så jeg tar noen glass vin og hører på Nat King Cole, Razikas «Vondt i hjertet» og Kanye Wests to siste album, tenker at jeg kanskje burde begynt å pakke litt, bestille timer hos lege og tannlege og frisør og alt som skal fikses før jeg drar, ringe til noen for å finne ut om jeg bare kan gå for å forhåndsstemme uten valgkort, møte flest mulig folk, fikse og ordne.

men det kommer. tar det på mandag, til uken, neste uke, før jeg reiser. inntil da skal jeg sove og spille fotball og spise rips og late som om sommeren ikke er over, late som om jeg har lang tid igjen her i byen i mitt hjerte før jeg reiser. ikke fordi jeg ikke gleder meg til å innta min nye tilværelse, mer fordi hodet mitt ikke har klart å ta det helt innover seg enda, at det er så nærstående. det er så uvirkelig, langt borte. men det kommer, det kommer. høsten og alt med den, det kommer.

Legg igjen en kommentar

