walking on the city street.

jeg kjører trikk bare fordi jeg vil, hører på jamie woon og går av et sted der de har fine trær. venter på noen, men det gjør ikke så mye, for jeg har med bok og matpakke, og hele byen ligger for mine føtter (jeg investerte nemlig i et månedskort, og mulighetene er følgende utallige).

om en uke bor jeg ikke lenger her, men i et annet land, i en annen by en del lenger sør enn denne. jeg har kanskje på meg de samme klærne og den samme vesken full av de samme tingene om syv dager, det er den samme meg, men i helt andre omgivelser, i andre gater, på en annen trikk.

om kvelden en uke fra nå går jeg ikke og legger meg til synet av den vakre oslofjorden og nesodden, men til utsikten fra vinduet i hybelen min som vender mot et flott, stort tre.

det er stort, skummelt og ulidelig spennende. hjertebank og søvnløse netter. det er livet, det går ikke an å trykke pause, spole tilbake eller gå fort fremover. det er livet i presens, livet er nå, det er nå det skjer. jeg hopper i det med sommerfugler i magen, og snur meg bare for å sjekke om fallskjermen er ordentlig festet.

One thought on “walking on the city street.

Legg igjen en kommentar

