krypinn.

så, siden jeg vet at noen lurer, slik ser hybelen min ut, litt à la MTV cribs (jeg har bare tatt bilder av noen av de viktigste tingene, altså):

min fantastiske tomatkjele. sykt bra investering av mine hardt opptjente penger.

senga mi (fungerer også bra som sofa med mindre man er veldigveldig høy og derfor har lange bein og må ligge siden den er så lav), birgitputene med røde sløyfer fra IKEA pent dandert oppå, kjærleiksbilder på veggen og fingardiner fra da jeg var liten på siden der. og nå er det tilogmed en internettruter under sengen og den gjør meg hurraglad.

spisebordet med macen på (jeg har jo internett nå, hurra!), kjærleiksbilder på veggen og fingardin, også mine to stoler. eller, det er egentlig en trappekrakk og en sånn kurvstol, men det er det jeg har og det funker fett. og alltid vidåpent vindu, for det er sånn jevnt tredve grader (føles som førti om natten), og mammas sydenduk, den vi pleide å ha med på sydenferie da jeg var yngre og som mamma også hadde på sin hybel for lenge siden.

nattbord/altmulighylle, fintreplante, smykker fra K som jeg har på minst ett av hver dag, rye på gulvet og Beatles. verdens beste K. og verdens beste Beatles på veggen min. (og K er masse på veggen han også.) hurra!

og i den nevnte hyllen har jeg bøker, dagbok, prinsebok som jeg fikk av verdens fineste Lillevill, Nemi, vanligvis et Newsweek (det var på tur i sekken min da bildet ble tatt) og ullsokker. bøkene er som følger: Harry Potter fire, fem, seks og syv på engelsk (jeg ble ikke helt ferdig med sommerens potterton før jeg dro hit), The Autobiography of Malcolm X (en av de mest inspirerende bøkene jeg har lest i mitt liv og som jeg skrev et langtlangt innlegg om for en stund siden, og som jeg fikk mitt eget eksemplar av fra fineste fjonk), og Beatles av Saabye Christensen på fransk (som jeg har lest så mange ganger og som jeg syns er like bra, trist, vond og flott hver gang, og som på fransk gjør at jeg skjønner hva for eksempel ekvivalenten til faen er på dette andre språket.)

Muhammad Ali under vann pynter opp på badet og ber meg om å skjerpe meg, være sterk og tøff og modig, og minner meg på å holde hodet over vann, hver eneste dag.

og hvis du syns Ali kanskje virker litt streng, så holder Ole Brumm og Nasse Nøff ham med selskap uansett, så blir det en fin balanse, særlig når man trenger Kleenex svært tidlig om morgenen før første skoledag når man våkner med verkende bihuler.

og sist, men ikke minst: på nøkkelknippet henger denne glade grønne fuglen. den gjør meg glad hver dag, og den minner meg om finmiddag rett før jeg dro med fjonk og D, for jeg fikk den av D, og han er bra og de er bra og hybelen min har også blitt bra til slutt.

5 thoughts on “krypinn.

  1. Så morosam kjele! Og fin hybel generelt. I verb-bøyingspausen passa det fint å få lese om livet som student i Frankrike. Ein dag, etter mange fleire timar med nasa i franskboka, kan eg kanskje nok til å tørre å reise dit for å lære endå meir. Håper det.

Legg igjen en kommentar

