junk of the heart.

det er torsdag kveld, det er fredag kveld, det er lørdag kveld; vi er de samme folkene, vi er en slags gjeng nå, vi inviterer hverandre og kommer med forslag som bowling og studentsoiréer, og det føles trygt å være en del av et slags fellesskap som gjør ting sammen, selvom vi ikke alltid forstår hverandre helt og fransken min gjør at setninger ofte stopper midt i med «non..oui..c’est ca», og jeg lærer dem nyttige norske ord som knekkebrød, drittsekk, hurra, faen og nora med norsk tonefall.

vi går gjennom gatene om natten, sammen, en liten del av den lille gjengen som skal samme vei, vi skal alltid samme vei, for vi bor heldigvis ikke så langt fra hverandre og kan følge hverandre gjennom gatene der folk tydeligvis blir slått ned i blant og jeg har alltid med meg bråkealarmen min mor har gitt meg, men jeg trenger den ikke, for noen følger meg alltid til et slags endestopp for kvelden, og det føles også trygt og fint.

vi spiser ute søndag kveld, alle er slitne for vi har vært så innmari sosiale denne helgen, mer enn vanlig og mer enn vi er vant til, men det er koselig allikevel, for helgen var vilt bra, det går på fransk og engelsk og jeg føler meg trygg, for det finnes noen å ringe nå, noen å ta krisekontakt med når fonetikkalfabetet tar overhånd eller hjemlengselen skaper altfor store klumper i brystet/halsen/magen eller middagen absolutt ikke ble som den skulle og måtte kastes, noen som kommer eller man kan dra til eller møte i byen for å tenke på noe annet og føle seg bedre etterpå.

så jeg hører på the kooks og katy perry og cults og føler meg trygg og det som er enda bedre, jeg gleder meg massemassemasse, for om en uke på akkurat dette tidspunktet sitter jeg ikke foran dataen, men klenger på min aller beste mann, han som får meg til å smile bare ved tanken, for da er K her og jeg kan nesten ikke vente. bedre enn julaften.

Legg igjen en kommentar

