with my hands covering both of my eyes I am too scared to have a look at you now.

jeg spiser sitrongelé som har kommet helt fra Norge med fly og kjæreste, og som har litt rar konsistens fordi den stivnet i fryseren og ikke kjøleskapet. har spist over halvparten helt selv og veldig fort fordi jeg har lært av filmer og såpeserier at det hjelper mot det meste.

han har dratt nå, han tok taxi til flyplassen for over to timer siden, og jeg vinketvinketvinket og tårene begynte å trille mens jeg stod der, de fortsatte å trille mens jeg gikk flere trikkestopp bare for å bevege meg, fortsatte mens jeg stod på trikken, trillet mens jeg gikk opp til universitetet, stoppet mens jeg var med de andre og startet igjen da jeg kom hjem til tom leilighet.

men så satte jeg meg ned med geléen, så bort på bordet der rosene han kjøpte til meg i går står i en juiceflaske fylt med vann og blomsternæring, fant ligheteren han glemte i vinduskarmen, og tenkte gjennom alle de nyttige tingene jeg kan bruke den tomme røykboksen til, og så stoppet det. jeg er glad, jeg, for at han fins og for at han kommer helt til Frankrike på besøk i høstferien sin, og for at han er så bra at jeg får klump i halsen når han drar. det er fordi det er bra at det gjør vondt, ikke sant?

for noe så fint kan jeg godt ha litt vondt i hjertet. og om to måneder og seks dager (eller maks syv) ser jeg ham igjen.

3 thoughts on “with my hands covering both of my eyes I am too scared to have a look at you now.

  1. du er så bra! og du takler det bra, fordi du ser at det er bra at det er vondt, for han er jo så fin. «you know when you’ve found it because you feel it when they take it away». jeg var aldri særlig god på avstandsforhold. vi var sammen fra januar/februar, men jeg dro i juni, vi så hverandre to ganger i løpet av sommeren, men jeg fikk nok i september. og dessuten taklet jeg ikke farewells på flyplasser, jeg gikk helt i kjelleren. men jeg er glad for at du snart ser ham igjen, og at du er lykkelig, og jeg håper det går fortfortfort. puss!

Legg igjen en kommentar

