finhelg//oktober

Sliten mandagsmorra. Men vet dere hva, det er helt greit, for jeg har hatt en strålende helg med besøk av to fantastiske jenter, og i går kveld da vi gikk bortover de høstkalde gatene skjønte jeg hva det er jeg savner mest. For da jeg fikk oppleve det jeg manglet, gikk det opp for meg: det jeg savner sånn sosialt sett er samtaler, ordentlige samtaler, om politikk og kjærlighet og musikk og høst og studier og Frankrike og fremtiden og valg og det hele; livet, skjønner dere hva jeg mener? Med mennesker som faktisk er der, sånn helt på ordentlig, mennesker man kan se og vite at de er der sånn fysisk, ikke bare gjennom dataskjermen.

Og det var så innmari fint å bare snakke sånn som jeg egentlig er vant til, sånn som gode venninner gjør, når man kan stille hverandre spørsmål og samtidig så stiller man det samme spørsmålet til seg selv og så reflekterer man og tenker sammen. Det er de gode samtalene, de som gjør at jeg sitter igjen med en sånn tilfreds og god følelse etterpå.

Jeg er takknemlig for at jeg har sånne jenter som kommer på besøk. Og om bare to uker og fire dager kommer hun der vidunderfulle Lillevill også. Heia!

One thought on “finhelg//oktober

Legg igjen en kommentar

