baby, it’s cold outside.

når til og med sørfrankrike begynner å bli så kaldt at jeg tar ullstilongs på under buksene og to hvis jeg har skjørt, og eksamnene liksom spiser deg opp, og du sitter en mandagsettermiddag i grammatikktimen og ikke får til og har lyst til å synke sammen i en haug på gulvet og bare sove, eventuelt få en klem og kanskje slippe løs en tåre eller to, da er det fint at man kan:

  • ta frikveld fra pugging og lesing, og heller se filmen Drive for andre gang på en uke.

  • glede seg til torsdag kveld, for da er det hele over, og da skal vi på cirkus, stamstedet vårt, og kanskje drikke vin og kanskje gå videre for å danse etterpå, danse til hva som helst, det viktigste er å bevege seg, og kommer en sang vi liker ser vi på hverandre og smiler, og så kjenner vi kanskje hvor utrolig deilig det er at det er ferie, men hvor utrolig merkelig det er også, for disse månedene har gått så fort og når vi kommer tilbake etter jul er det noen av oss som ikke er her lenger, som har dratt hjem til familier og studier andre steder. men mest sannsynlig kommer vi ikke til å tenke så langt, vi kommer sannsynligvis bare til å la det flyte, for tenking er vi ferdig med og det er på tide å la hjernen få fri for en stund, bare danse og smile og kanskje rope høyt når vi kan teksten, selv om vi vet at ingen hører, kanskje nettopp derfor.

  • tenke at om bare fem dager er jeg hjemme, med føttene på norsk jord, og alle de timene jeg telte da jeg først kom hit, alle timene til jeg var hjemme igjen, de har gått, løpt, flydd forbi. med folk å klemme innen rekkevidde, julestemning rett rundt hjørnet, deilig norsk vann i kranen på kjøkkenet, skogen bare en busstur unna, snø ute (krysser fingrene), varmekabler på badet, senga mi og rommet mitt. og mest av alt at K er der. i samme by som meg. byen der alt er som før, men allikevel forandret. Oslo, kjære Oslo.

egnet lydspor: musikken fra nevnte film, Drive, og OutKast-albumet ATLiens.

2 thoughts on “baby, it’s cold outside.

Legg igjen en kommentar

