nå.

nå, dere, nå går jeg ut.

i dag skal jeg erobre montpellier, i hvert fall litt av denne byen, ta fatt, fikse sånn at planene jeg skrev opp da jeg var hjemme i julen kan bli til virkelighet.

jeg har nemlig en sånn greie med søndager. de har en tendens til å bli dumme dager, særlig alene her i det store utland. derfor har jeg laget liste (liste hjelper jo mot/for det meste).

altså, søndagsforslagsliste i montpellier (eller der du skulle befinne deg for øyeblikket):
– kafétur på Georges(/sett inn passende kafé i nærheten av deg) med bok/bøker
– tur på biblioteket
– sykkeltur med dianakamera/engangs
– sykkeltur til stranden med kamera og bok/bøker
– sykkeltur til den der innsjøen jeg bare har hørt om, men ikke sett enda
– dra til St Paul med bok/bøker og kamera for å handle grønnsaker og drikke te
– gå på messe i katolsk kirke
– gå i zoo med kamera/bok og matpakke
– joggetur i zoo med fin musikk
– dra på spontanvennebesøk
– gå på formiddagskino
– piknik (og hvis det er dårlig vær kan man ha det oppi senga mi/på gulvet)

og flere forslag er velkomne. nå skal jeg til byen for å forsøke å fikse det der med sykkel (om man kjenner det franske papirvelde vet man jo at slikt kan ta litt tid, men jeg er ved godt mot). så kan søndagene (og andre dager som måtte finne på å vise tegn på dumskap) bare komme.

One thought on “nå.

Legg igjen en kommentar

