fredagstiltak.

altså. det krever nå til dags en slags innsats for at dagene skal bli bra og unngå å ende i/starte med tårer på skype med k/mamma/pappa. (det er litt rart, for egentlig har jeg det så fint, men så blir jeg bare så trist og litt ensom og så vil jeg bare hjem plutselig). så. i dag var det på tide med noen skikkelige fredagstiltak.

å starte kalaset med frokost/brunsj på en koselig kafé med en bra dame fra madagaskar viste seg å være en god plan. helmelksyoghurt og rooiboste og lange samtaler på fransk i myke lenestoler. mmm.

noe annet som er/blir bra er at jeg handlet inn til senere eventuelle krisetilfeller. nå har jeg altså en plass innerst i min eneste (!) skuff  som er døpt «det blir bedre». der ligger fire bruktmangabøker på fransk og to uåpnede album. et annet preventivt tiltak er at jeg endelig har fikset bysykkel. så kan jeg sykle min vei, liksom, så enkelt som det. vind i håret og matboksen+kamera+bok i kurven og ny musikk som passer vårstemningen jeg allerede er i på øret.

og så toppet jeg det hele med å gå på kino. alene. for første gang. på fransk kino, i en fantastisk kinosal, på ettermiddagsvisningen av «få meg på, for faen», eller «turn me on!» som den er oversatt til her nede. og det var fint! flere voksne mennesker var der også alene, og da føltes det litt som om vi som var der alene på en måte var der sammen. da jeg gikk ut av kinosalen og opp bakken til dit jeg bor, smilte jeg. for meg selv og til alle andre.

så nå sitter jeg her, oppvasken er gjort til høy musikk fra coldplays siste album (måtte jo åpne ett av dem jeg kjøpte, sånn for sikkerhetsskyld. sikkerhetstiltak, vil jeg si). og dagen er bra. mission «gjøre seg selv glad» accomplished.

4 thoughts on “fredagstiltak.

  1. Nora, ikke vær trist😦 Det kan bli litt ensomt her i Nîmes også, så kanskje vi bør få til et Nîmes/Montpellier-besøk snart? Det hadde vært koselig🙂 Å jobbe for, bo hos og snakke med de samme folka hver eneste dag, gjør meg gal i blant.

  2. Åå, du er så fin! Jeg ble så glad av at dere som var alene liksom var sammen! Og den siste setninga kunne jeg ikke la være å smile til😀 Det ordner seg. Alt ordner seg!

  3. ei slik skuff høyrest bra ut! bysykkel også, og vårstemning. litt rart å tenkje på, når det er sju minus ute her. håper du får mission accomplished mange, mange dagar!

Legg igjen en kommentar

