snart februar – snart vår.

det er siste dagen i januar. i montpellier har det hittil i dag både regnet og snødd, og nå er det jammen blå himmel og ettermiddagssol. jeg har hutret meg gjennom byen og kjøpt norsk laks på fiksebutikken, spist pannekaker og pakket kofferten for å dra hjemover en tur. det er siste dagen i januar, det er snart februar, og snart vår. håper jeg. selv om det er meldt minusgrader og kanskje mer snø i dagene som kommer her nede. heia optimismen.

snart februar og midnight city er fortsatt sangen som gir meg sommerfugler i magen, nå som i desember. og den gir meg følelsen av at hva som helst kan skje, at jeg kan få til hva som helst, og nå, nå kommer noe nytt, noe uventet og det blir et spennende eventyr. inntil videre begraver jeg nesen i reformulering av franske tekster og omskriving av dårlig sms-språk, og egentlig er det deilig å være tilbake i hverdagsrutinene igjen. særlig når man har lagt til noen fine nye, som tirsdagstennis og leksegjøring på kafé.

snart vår. jeg gleder meg sånn til vår! sykle til byen uten å bli iskald på henda. kunne spise matpakken ute, uten å ha på to jakker og måtte ha med sitteunderlag. kanskje ta en tur til stranden, selv om det ikke er badevarmt, men kanskje det er nesten solevarmt og man kan ta av skoene og ha sand mellom tærne. ja.

det er snart februar, det er snart vår. en vår full av sol, franske kaféer og barer og gode venner i et eventyr som plutselig tar slutt en dag midt i mai og som derfor skal leves til det fulle frem til det.

2 thoughts on “snart februar – snart vår.

Legg igjen en kommentar

