å tørre.

det forrige innlegget var litt skummelt å legge ut. teksten ble skrevet i desember, og har ligget i en mappe siden da. men nå er det der ute, og jeg vet at dere allerede er flere som har lest den, men jeg vet ikke hva dere syns om den eller om dere syns det ble for mye, for personlig, for nærgående. jeg er i alle fall litt stolt. for at jeg turte, for at den teksten ligger ute og fordi jeg har fått en kommentar om at den ga noen sug i magen. og om ett menneske får sug i magen av det jeg skriver, da er det verdt det.

nå er det eksamen on my mind, men det går fint, for været er så innmari fint at det nesten er umulig å stresse sånn helt på ordentlig. om bare noen dager er det sommerferie. da skal det danses til denne sangen. etterpå, når det nærmer seg morgen, skal vi ligge ved siden av hverandre på en plen/på et gulv/i en seng og høre på denne. livet er et spennende sted. nå skal jeg ta på meg sløyfe i håret og prikkeskjørtet, og gå for å stå på muntlig eksamen.

(til dere som ikke har spotify: den første sangen er Midnight life, en mashup av The White Panda, og den andre er Teenage Crimes av Adrian Lux.)

5 thoughts on “å tørre.

  1. Du SKAL være stolt. Det er så viktig at noen tør, for det sitter så uendelig mange der ute som ikke gjør det. Dermed gir du ikke bare deg selv en stemme, men snakker for alle dem som ikke hadde nok mot til å si det høyt selv.

    • det skulle vært en sånn «like»-knapp for kommentarer og innlegg, sånn som det er på fjesbok. jeg hadde så trykket på knappen under denne kommentaren (og innlegget, så klart).

  2. den forrige teksten var kjempesterk, og fin. det var så enkelt skrivi, med repetisjonen og det nakne språket, men det er sånn det skal være, for det er så ærlig, og ting som det skal ikke pakkes inn, de skal stå der åpne og ærlige og nakne og tvinge folk til å se på dem, og det er fantastisk. lykke til på eksamen! med sløyfe i håret og prikkeskjørt, så blir det nok fint uansett. «livet er et spennende sted»<3

Legg igjen en kommentar

