høst, første omgang.

Jeg kunne fortalt om hvordan dagene flyr, ukene blir borte, ting går i ett og jeg lurer på når alt skjedde, når tiden bestemte seg for å doble hastighet.

Jeg kunne skrevet tekster om regn, om høstmørke, om å tenne lys og om å få tulipaner, om å bake ting og om å ligge i skje, om å stirre ut av vinduet på lesesalen/biblioteket/grupperommet/kantina.

Om at livet går fort men jeg prøver å henge med, plutselig er nesten alle bladene på bakken i stedet for på trærne, jeg har ullundertøy og høstsko med blomster på, rutete skjerf og en refleks dinglende fra jakka.

Jeg kunne tatt bilder av blader som faller, regn som treffer ruta, venner på kafé med en varm kopp te.

Men akkurat nå vil jeg helst bare sove og ikke tenke.

Så jeg tipser dere heller om bloggen til Strekhjerte, der hun har lagt ut så mange bra «deleted scenes» fra sin kommende bok og andre tekster om livet at jeg ikke lenger vet hva jeg kan kommentere uten å virke helt stalker. Og om denne sangen som jeg fant i en spilleliste fra i fjor.

Koker vann til en kopp kanelte med melk og sukker. Det kommer til å gå bra.

Lydspor: ovennevnte sang, The Roots og John Legend – The Fire

6 thoughts on “høst, første omgang.

  1. Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere på bloggen min🙂 Setter kjempestor pris på det!! Har scrollet gjennom bloggen din nå, og syns du skriver veldig bra, tar fine bilder, og har masse kule innlegg her!! Kommer til å fortsette å lese den. Ha en super helg!

Legg igjen en kommentar

