bartebybesøk.

det kribler i dansefoten, det kiler i magen, jeg er så klar for våren, jeg er så klar for eventyr utendørs og ikke bare inne og godt innpakka på vei mellom steder, jeg er så klar for knopper på trærne, for den lukten av tørr grus og sand på asfalten som kjennes aller best når du sykler, for lunsj på en benk, for piknik i parken, for å lene meg mot et tre mellom forelesninger.

og i dag får jeg besøk fra bartebyen, fy fasan jeg gleder meg, det blir som fem dager med vår midt i vinteren. jeg har kjøpt tulipaner og pyntet i vinduskarmen, har støvtørket, har kledd på meg en hel og fin strømpebukse og et ordentlig skjørt med en ny skjorte til, pynta meg på en hverdag for første gang siden jul (minst). variasjon i hverdagen, høydepunkter i det vanlige, «hurra på en onsdag»-reunion.

lydspor: Robyn – Dancing on my own
(du tror kanskje du er lei den låta, men sett den på i hodetelefoner, med litt ekstra bass, og kjenn hvordan den tar tak bak ribbeina og får beina til å ville bevege seg.)

IMG_7326

One thought on “bartebybesøk.

Legg igjen en kommentar

