kontakt.

ta mig till dans ba folk om å skrive sin egen kontaktannonse. min ble sånn her:

kjære verden (/menneskeheten/noe annet klisjéaktig som passer i denne overskriften).

jeg er tjueto men ikke sånn mange tenker seg at tjuetoåringer liksom skal være, jeg har ingen outfitoppdateringer og går sjelden på fest og gidder ikke farge øyenbrynet mitt selv om det er helt hvitt, jeg kan diskutere politikk og matlaging og verden og livet og musikk og kanskje få deg til å forstå at du også er feminist, men orker ikke mer snakk om mote som passer «sånne som meg» og slanking og multitasking og overfladiske statussymboler og likes og alt jeg burde gjøre for at mannen min ikke skal stikke av med en som bryr seg om sånt.

jeg vil gi mer faen og være mer glad.

jeg har ingen sofa så jeg sitter på gulvet og hører på pink floyd, hvis du vil kan vi bli mer kjent over en kopp te, jeg har sikkert ti forskjellige typer hjemme, minst, og en gul tekanne og altfor mange kopper, du kan hjelpe meg å få brukt dem, ikke sant.

det finnes en fyr som holder meg i hånda når det stormer, jeg lager frokost og han lager middag.

jeg kan ikke gi deg gull og grønne skoger, men jeg er god til å skrive lister, god til å jobbe hardt med noe så det funker, lager innmari gode pannekaker og baker hjemmelaga brød, og om du er bra nok, en sånn som gir og ikke bare tar, kan du få klunke på elpianoet mitt om du vil.

om du vil kan du jo skrive en slags kontaktannonse du også, eller bare noe om deg selv, enten hos ta mig till dans eller i kommentarfeltet her?

3 thoughts on “kontakt.

  1. elsker dette!
    fikk lyst til å komme på en kopp te (jeg har også alt for mange fine te kopper som tar opp et allerede alt for trangt skap)

    her er min:

    hei du
    vil du være med meg hjem og se hvordan ingenting henger sammen, og hvor fint det kan være.
    vil du høre på jamie cullum med meg mens vi diskuterer politikk til vi blir blå eller røde i tryne (helt avhengig av standpunkt selvføgelig)

    hvem er jeg? jeg er tyve, passe tynn/tykk, passe trent, veldig engasjert, og enda mer bestemt. så av og til må jeg skjerpe meg. bli litt mer likandes. da smiler jeg pent. så pent jeg kan.

    jeg elsker mote. ikke for å passe inn, men for å skille meg ut. på avstand, på bussen, når jeg hører på musikk mens jeg går bortover veien, ja da ser jeg ganske harmløs ut. som en søt jente som vil smile og le av alt det dumme du sier, som om det ikke var dumt.

    jeg er hun du vil avfeie som overfladisk, litt bitchy, litt slem, passe pen og løs. for alle jenter som bryr seg om utsende er løse.

    men så åpner jeg munnen, og du dropper å åpne din. for du vet ikke hva du skal si. for jeg var ikke den du trodde. og jeg elsker det.

    vil du bli kjent den hvem jeg egentlig er?

  2. Tilbaketråkk: internett / under arbeid. | The swing of things

Legg igjen en kommentar

