team internet

Kjære internett, takk for at du ikke bare er et gytested for nettroll, men også til tider er en lagspiller, en støttespiller og en inspirasjon.
Og for at du er et sted der jeg kan dele det jeg finner med andre.
Her kommer altså en liste til dere.

  • Sara Benincasa. Altså. Les teksten Why Am I So Fat og ta en titt på kortfilmen The Focus Group. Alt er så presist og herlig. Nikket gjenkjennende og lo og ble sint. Og ikke minst er teksten full av inspirasjon til comebacks. Du vet, sånne en alltid kommer på altfor sent. Bedre å være forberedt neste gang…
  • Jeg har funnet tilbake gleden i å bake i det siste. To suksesser har vært eplekake med kefir fra Det søte liv, og småkaker med te og vanilje fra Elsa Billgrens blogg. Mmmm. Enkelt og godt! (Ja, jeg vet alle sier oppskriftene de deler eller lager er enkle og gode. Selv de som innebærer bruk av en spesiell type grønnsak som er i sesong en halv uke i året og må oppbevares på en helt spesiell måte og helst synges til annenhver dag. Ingenting sånt her, altså. Og tross alt sier jeg i det minste ikke noe om hvor lang tid det tar! Jeg er hun som alltid bruker dobbelt så lang tid som det står i oppskriften. Minst. Men det er vel blitt en del av kosen.)
  • Videre til hjerneføde: Laurie Penny skriver så bra om «self-care» og fokus på individet som løsningen på samfunnets strukturelle problemer. Altså, tittelen er Life-Hacks of the Poor and Aimless. Say no more. Bare les den.
  • I sommer har jeg jobbet med blodtrykket. Mye. Jeg har strengt tatt brukt det meste av tiden min de siste to månedene på akkurat det, om jeg skal være ærlig. Og det har blitt bra! Beskjeden om det sist jeg var hos legen fikk meg nesten til å gråte av glede. Nå gjelder det å holde det bra, selv om semesteret er i gang og det er annet å gjøre med dagene enn «prosjekt blodtrykksforbedring». Da passer det ypperlig at Brita Zackari har startet instagramkontoen i_hate_workouts med godt forklarte, enkle og korte treningsøkter, samt refleksjoner rundt det å være aktiv. Jeg prøvde en økt i dag, og er positiv! Det hele kunne utføres i hagen, på under et kvarter, jeg fulgte instruksen og juksa litt for å komme meg gjennom akkurat som Brita sier en skal, og var dødssvett, dødsfornøyd og hadde høy puls etterpå (= bra for hjartet). Suksess. Som Brita skrev i det første innlegget:

    Hej, jag tänkte att vi skulle träna tillsammans trots att vi egentligen hatar det (men typ har för ont i ryggen för att låta bli). Eller kanske är rädda för gymet, eller bara är för lata helt enkelt. ELLER tror man «förstör» träningen om man äter godis efteråt (ej sant). Jag ska ta väl hand om er. *stryker er över håret och nynnar moderligt*

  • Strengt tatt ikke fra internett, men jeg deler allikevel: Jeg fikk Jeanette Wintersons memoir Why be happy when you could be normal? av en god venn i vår, og etter at jeg nå endelig leste den gjør jeg lite annet enn å anbefale den til andre. For en bok. Så rett fram, reflekterende og godt skrevet.
  • Ellers går det i Gilmore girls på Netflix. All nostalgien er overveldende. Jeg koser meg maks. Anbefales. Gjerne med noe digg (kjøpt eller bakt), en kopp te og pledd nå som kveldene blir kaldere.

De sier at sommeren nesten er over. Det kan føles litt trist og stressende, men jeg tenker at det kommer til å gå bra. Høsten kan også bli fin.

God uke alle, heia oss, vi klarer alt!

2 thoughts on “team internet

  1. Heia oss! Jeg har nettopp sett ferdig Gilmore Girls for tredje gang og tar meg, som vanlig, i å savne dem med en gang. Det blir så bra i november når vi får mer (selv om det bare er fire episoder). Og takk for tips til treningspepp – det trengs. Pass på hjertet (og blodtrykket!). Høsten blir bra❤

Legg igjen en kommentar

