mandag: pause/rot.

jeg har vært sjuk, og når man er sjuk er det best å ringe sin mor, og når man er så heldig at sin helt egen finfine mor bor i samme by som én, da kan man ringe midt på natta for å bli henta og holdt å hånda, for å dra hjemhjem og for å bli passa på og slappe av og restituere seg så man blir frisk og fin.

dessverre hadde jeg ikke vett i tåka til å ta med meg kameraet mitt, så det blir ingen bilder og det er litt trist, men det går fint. snart skal jeg imidlertid (jusord) ta meg sammen og flytte tilbake igjen til studentboligen på Bjølsen. så skal vi prøve igjen, studentrommet og jeg, prøve å bli bedre venner og jeg skal prøve å føle meg hjemme i kollektivet og prøve å få det til og ja, men hvis ikke studentbyen, da kan det hende jeg må forlate deg og prøve å finne lykken et annet sted.

livet er litt på pause, du vet, sånn at man kan prøve å få tenkt litt over ting og kanskje finne ut av noe lurt noe midt oppi alt rotet. i alle fall holder jeg hus (som min trøndervenn sier) hos mamma selv om jeg er nesten frisk til jeg finner litt mer ut av rotet inni meg og til jeg føler meg klar for å dra tilbake til rommet mitt som egentlig er en bitteliten gang/tunnell med stygge gardiner og en seng som knirker og er hard og dum.

rot er det også i innleveringsoppgaver og folk som er uenige, folk er alltid uenige i oppgavene vi får, det begynner å gå opp for meg at jus handler om nettopp det, å gjøre sånn at uvenner blir venner igjen, eller i alle fall at den som har vært teit må være litt snill mot den andre, og det er jo fint, bare at tilværelsen kan bli litt vel problemfokusert på den måten, hvertfall når man ikke finner løsningen på oppgavene og heller ikke på tilværelsen.

dette ble bare rot, men det blir lett sånn i pauser, man tror man skal få ryddet opp men det er vanskelig å holde alle trådene fra hverandre, og noen ganger blir det bare flere knuter.

4 thoughts on “mandag: pause/rot.

  1. Uff. Men du er heldig som har ei mor i same by, det er tross alt ingen som er betre enn mor når ein er sjuk. Og Bjølsen er ikkje så verst, altså! Eg syns at du (som meg) skal bestilla polkadottklistermerker til å ha på veggen, og kjøpa nye gardiner. Og gå tur langs elva. Plutselig blir det betre.

Legg igjen en kommentar

