bibliotenkt//hallo hallo

hjernen er alene, og jeg blir matt av å føle meg så innmari alene i egen hjerne om dagen, så jeg har bestilt bøker fra biblioteket om temaet, for det var sånn jeg håndterte det vanskelige før. jeg lette i bøker, side opp og side ned (og etter hvert på internett), etter noen som likna mer på meg enn de folkene som omringet meg i hverdagen. og i blant fant jeg noen. håper jeg finner noen igjen, at de fremdeles er der ute og skriver, de som er mer som meg.

i notatboka mi har jeg lagt en strategi for tilbakekomst til jobb, den likner på en leseplan for eksamensperiodene jeg hadde på jussen, minst like ambisiøs. jeg har sett fire sesonger team ingebrigtsen på under en uke for å få nok motivasjon til ikke å spy av angst ved tanken.

ingen vet alle disse tingene i sammenheng, for jeg porsjonerer ut tingene så folk ikke skal bli bekymra, men nå vet internettet.

jeg hører på triste sanger odd nordstoga skrev på begynnelsen av 2000-tallet, og har egentlig kommet frem til at høsten er å foretrekke fremfor sommeren. antakelig lite kontroversielt, men lenge ga jeg etter for det kollektive presset om å elske sommeren over alt, og ja, det er absolutte fine ting med sommeren, men det er gitt visse metereologiske forutsetninger. gitt de samme metereologiske forutsetningene kan høsten være minst like fin takk for meg.

kjære linn som leser, jeg er glad for at det er du som fremdeles er der ute. faen, faen, faen er en av bøkene jeg har bestilt på biblioteket!

En kommentar om “bibliotenkt//hallo hallo

  1. Jeg håper du liker den! Og at bøkene du har bestilt får deg til å føle deg mindre aleine. ❤

Legg igjen en kommentar