comptine d’un autre été, l’après-midi.


Dette er påskeegget mitt. Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske. Hver påske fyller mamma det med påskegodteri – i alle varianter. Det er sånn passe stort, så jeg kan alltid dele med henne. Men vi blir sjelden ferdige innen 2. påskedag. Man sparer, for det skal jo vare hele ferien! Også plutselig er den over, og man har fortsatt mer igjen. Det gjør ingenting, for da kan man ha litt påskegodt til hverdagen også.



Og denne lille kyllingen fikk jeg egentlig til bursdagen min. Men siden den ikke var så lenge før påske, sparte jeg den. (Nå er den borte.)

I kveld sitter man med skoleting, påskeegg og fin musikk av Yann Tiersen. I hovedsak soundtracket fra «Le fabuleux destin d’Amelie Poulain», men også soundtracket fra «Goodbye Lenin». Har ikke sett sistnevnte film, men Kamerat D anbefalte den.

Jeg har forresten en gledelig nyhet! Nevnte Kamerat D har endelig fått seg Spotify! Så da er det faktisk en som kan åpne og spille de spillelistene jeg deler her. Yay!

Ellers syns jeg ikke denne fredagen har vært spesielt lang. Lekseloking med en Fjonk og plutselig var man ved middagstid. Skolen spiste opp hele dagen, om man skal si det rett ut. Men i morgen er det lørdag og påskeaften! Og da er butikkene åpne litt, så Sjefen og jeg skal i byen for å spise kake og kjøpe bøker.
Også får man vel innta et ordentlig måltid på kvelden. Heia heia!

God aften.

Legg igjen en kommentar

