septemberoslo.

I dag har jeg
kjørt bil uten tak
spist is på en brygge uten genser i min fineste prikkekjole og med sløyfe i håret
selv om jeg er forkjøla på andre uka og egentlig litt sur for det
levert et print av en hval til innramming og alt må spesialmonteres
så da bruker jeg lønna mi på det denne gangen
spist ordentlig baguette med skinke og ost
fra et lite bakeri som nesten bare er et hull i en vegg
dama bak disken smilte sånn ekte
med øynene ikke bare munnen

det er siste dagen i september
sola skinner og det er nesten varmere enn det var i sommerferien
og det føles som dette kunne vært et annet sted
utlandet, liksom

det føles litt som om en er på ferie
selv når er en hjemme
og har tusen ting å gjøre, fikse, ordne, hake av på lista

det ordner seg
stresset fester seg ikke ordentlig
selv om tusen sider pensum og tre innleveringer ser stygt på meg der de ligger og venter
sola jager det vekk
og håret flyr i vinden når vi kjører
som i en klisjéfylt film

men
dette er ikke utlandet
dette er ikke film
dette er ikke ferie
dette er Oslo
dette er livet
og akkurat nå er det faen meg magisk.

One thought on “septemberoslo.

Legg igjen en kommentar

