penn.

altså, det der med å bruke penn, som jeg skrev om for en stund siden. har tatt det til et nytt nivå nå, og begynt å rette med rød penn oppå den blå/svarte pennen jeg skriver med. med blyant kan man jo bare viske ut, det går så lett og feilen blir borte og usynlig. med penn blir det enten korrekturlakk eller rød strek og så retting i rødt ved siden av. det ser litt skummelt ut, litt voldsomt, arket blir jo mye fullere, men også fint. så ser man helt klart hva man har skjønt og ikke, hva man må se litt mer på, og ikke minst alt man har lært. jeg liker nemlig å tenke på at alt det som er skrevet med rødt, det er nye ting jeg har lært. ting jeg ikke kunne da jeg tok opp den røde pennen, men som nå står der rødt på hvitt og setter seg fast i hukommelsen.

om noen timer er det ferie. da skal den røde pennen få hvile noen uker.

3 thoughts on “penn.

Legg igjen en kommentar

